Запитання? +38-067-547-22-33, +38-067-234-42-16

About RPDI

Шаблон договору на розміщення агітаційної продукції та політичної реклами-2015

Юристи Інституту розвитку регіональної преси розробили шаблон  договору  про надання друкованої площі для розміщення матеріалів передвиборної агітації партії/кандидата.
Пояснення щодо заповнення договору про надання друкованої площі для розміщення матеріалів передвиборної агітації партії (політичної реклами, виступів, інтерв’ю, нарисів, інших публікацій і повідомлень):
Відповідно до ч.2 ст.58 Закону України «Про місцеві вибори» матеріали передвиборної агітації, зазначені у частині першій цієї статті, публікуються на підставі угоди, що укладається:

  • від імені місцевої організації партії розпорядником поточного рахунку її виборчого фонду;
  • від імені кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости – розпорядником відповідного виборчого фонду. 

1441644220_shablon-dogovoru1Місцева організація партії призначає розпорядника ПОТОЧНОГО рахунку з числа кандидатів у депутати, включених до списку АБО з числа уповноважених осіб в багатомандатному, територіальних виборчих округах /ч.1 ст.71 Закону/.
Кандидат у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидат на посади сільського, селищного, міського голови, старости може бути сам розпорядником поточного рахунку власного виборчого фонду АБО призначити не більше одного розпорядника поточного рахунку власного виборчого фонду з числа своїх довірених осіб /ч.1 ст.71 Закону/.
Враховуючи, що відповідно до Закону – кандидатів, список кандидатів, уповноважених осіб, довірених осіб кандидатів в одномандатному виборчому окрузі – реєструє територіальна виборча комісія (ТВК) з відповідних місцевих виборів (сільська, селищна, районна (районна в місті), міська, обласна) – будь-який розпорядник виборчого фонду повинен мати і надавати під час укладання ЗМІ:
1) документ ТВК про підтвердження реєстрації особи у відповідному статусі (включення до списку, уповноваженої особи партії, кандидата в одномандатному окрузі, довіреної особи кандидата-в одномандатному окрузі)
та –
2) рішення місцевої організації партії про призначення відповідної уповноваженої особи або кандидата включеного до списку розпорядником відповідного поточного рахунку або документ, що підтверджує призначення кандидатом в одномандатному окрузі довіреної особи розпорядником виборчого фонду.
NB! Звертаємо увагу редакцій, що відповідно до вимог ч.6 ст.54 Закону України «Про місцеві вибори» фінансування передвиборної агітації, яка реалізовується спільно місцевою організацією партії та кандидатом, висунутим цією місцевою організацією партії у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, може здійснюватися за рахунок і в межах коштів виборчого фонду місцевої організації партії, яка висунула кандидата на відповідних місцевих виборах.
Таким чином, зазначені, самостійні суб’єкти виборчого процесу, можуть не відкривати власні виборчі фонди, а фінансувати розміщення своїх агіт.матеріалів із виборчого фонду ВІДПОВІДНОЇ місцевої організації партії, яка їх висунула. В таких випадках (місцева організація партії хоче розмістити матеріал кандидата наприклад на посаду міського голови), редакціям варто вимагати копії документів, які підтверджують, що саме ця місцева організація партії висунула саме цю людину, як кандидата на посаду міського голови.
У всіх інших випадках діє інше правило ч.6 ст.54 Закону – Передвиборна агітація здійснюється за рахунок і в межах коштів власних виборчих фондів кандидатів у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, місцевих організацій партій, кандидати у депутати від яких зареєстровані в багатомандатному виборчому окрузі. Використання для передвиборної агітації коштів з інших джерел забороняється.

ЗАВАНТАЖИТИ

index.jpeg2 images

 

Маєте запитання, пропозиції, коментарі +38-067-547-22-33