Конспект триденного тренінгу з соціального медіамаркетингу для розслідувальної журналістики, який провела Любов Багацька (Настоящее время, Радіо Свобода, Прага).
Тренінг “І словом, і лайком” відбувся 20-22 жовтня 2018 року, організатор: Інститут розвитку регіональної преси (ІРРП) за підтримки Антикорупційної ініціативи ЄС. У ньому взяли участь 15 учасників та учасниць.
Отже, ключові поради від експертки по роботі з соцмережами.
Як стати гуру Твітера?
- Використовуйте Твітер не як джерело трафіку, а як засіб швидкого поширення інформації.
- Історію події чи явища можна відслідкувати за хештегами. Це працює як для твітеру, так і для фейсбуку.
- Хештеги не працюють! Ставити їх зараз можна лише для маркування власного продукту.
- Використовуйте Tweetdeck: це інструмент Твітеру, за допомогою якого можна досліджувати, що читають люди: що є трендами, чим цікавиться ваша аудиторія (або аудиторія яка вам подобається).
- Плануйте публікації. Правильно побудований контент план допоможе уникнути прогалин в публікаціях. Планувати публікації можна лише за допомогою Tweetdeck.
- Досліджуйте вашу аудиторію! У твітері є аналітика, хочай неповна. Використовуйте Tweetdeck для відстеження ботів та перевірки статистики.
- Ботів треба чистити! Відстежуйте їх та видаляйте адже вони псують вашу статистику і вас перестають читати.
- Комент, шер, лайк! Для розкрутки акаунту необхідно коментувати твіти великих акаунтів, відомих блогерів, ретвітити.
- Використовуйте можливість! Якщо у вас проходить велика подія, не обов’язково вмикати стрім, можна робити текстову трансляцію в Твітері: таким чином напрацювати унікальний контент і підняти статистику.
Як обманути Цукерберга: правила роботи з Фейсбук
У Фейсбуці велика конкуренція, а втриматися можна, якщо знаєш, для кого і навіщо ти працюєш.
Як збільшити підписників: запросити друзів, лайк-бокс на сайті, поширити сторінку з пропозицією підписатися, заохочувати колег лайкати та коментувати, попросити зіркових користувачів запросити друзів чи поширити сторінку.
Повідомити про сторінку в інших соцмережах.
Додати лінк на сторінку в підписі в електронному листі, порадьте колегам додати лінк на сторінку у розділі “робота”, повідомляти про сторінку в роздаткових матеріалах.
Акція лайк-шер-комент – неправильна. Адже ви собі наберете непотрібних підписників, які не будуть активними. Люди повинні бути зацікавлені у підписці на вашу сторінку. Так ви наберете свою цільову адудиторію у підписники.
Конкурси краще проводити з тими підписниками, що вже є, а не новими.
Спілкування – наше все! З підписниками треба спілкуватися. Коментувати ті відео, що поширили, відповідати на коментарі та теги. Шерити пости в групі по темі. Запрошувати користувачів лайкнути пости сторінки.
Сторінка краще, ніж група. Сторінка – це представництво людини, бренду. Група – це місце комунікації. Тому потрібна сторінка вашої організації, проте ви можете зробити групу для спілкування з колегами чи підписниками. (В нас теж є така група : ДРУЗІ ІРРП – долучайтеся – АВТ.)
Фейсбук дає більше охоплення, якщо багато людей лайкають і реагують на ваш пост.
Фейсбук-алгоритм аналізує, що ви лайкаєте, що читаєте, які фото та відео дивитесь, та на підставі цих даних формує вам стрічку новин. Повідомлення від друзів та членів сім’ї – у пріоритеті, контент від сторінок потрапляє у цю стрічку рідше. Ваші пости на сторінці бачить лише 1% підписників, але якщо цей 1% лайкне пост – Фейсбук покаже його ще більшій кількості користувачів.
Фейсбук любить нативний, оригінальний контент, який створений в ньому: відео, стрім, фото, пост, опитування, полотно (Instant experience canvas).
Картинки працюють краще, ніж текст!
Карикатури, гіфки, меми, нетипове фото для новини – це все збільшує вірогідність зробити пост вірусним. Працюють гарно цифри, що вражають, їх треба обігравати. Колажі завжди вірусні і працюють як комікси.
Інфографіка – класний інструмент для збільшення охоплення. Користувач клікає, щоб подивитися – і це вже зараховується як взаємодія з постом.
ПОМИЛКИ ПРИ ВЕДЕННІ СТОРІНКИ:
- Невдала назва сторінки
- Незаповнений опис сторінки
- Відсутність унікальності
- Нерозуміння своєї цільової аудиторії і її інтересів
- Відсутність контент-планів
- Недотримання правил Фейсбуку
- Нецікавий, нерелевантний, неякісний контент
Важлива порада: завжди використовуйте ситуативний маркетинг: хапаєте щось популярне і використовуєте на вашу користь.
Записала Маргарита Рівчаченко
Проект реалізовується в рамках Антикорупційної ініціативи ЄС в Україні (EU Anti-Corruption Initiative) – найбільшої програми підтримки з боку ЄС в сфері боротьби з корупцією. Її імплементацією займається Данська агенція з міжнародного розвитку (DANIDA).