Запитання? +38-067-547-22-33, +38-067-234-42-16

Кандидати, вибори, розслідування. Що мають знати журналісти?

Реєстри, бази даних, інстаграм-розслідування, експерименти в журналістських розслідуваннях і не тільки. Днями відбулись тренінги для журналістів-розслідувачів та для тих, хто буде висвітлювати дострокові вибори народних депутатів до Верховної Ради України. Ці заходи є частиною Медійної програми в Україні, яку реалізовує Інститут розвитку регіональної преси.

 

Триденний тренінг «Час розслідувати» виявся корисним як для вже досвідчених розслідувачів, так і для початківців. Тренери Максим Опанасенко та Анатолій Остапенко навчали журналістів користуватись у своїй роботі відкритими базами даних, сайтами держустанов, соціальними мережами. Наприклад, Instagram вже зарекомендував себе як незвичайний, але дієвий інструмент для розслідувань статків чиновників та членів їх сімей. Також тут розглядались практичні кейси та ділились лайфхаками.

Учасників цікавили також питання безпеки журналістів під час проведення розслідування, ризики та юридичні аспекти роботи.

 

 

 

Я ніколи не займалася розслідуванням, але ця тема завжди цікавила. Як розслідувати, з чого почати, де шукати і кого – все це дізналася на тренінгу «Час розслідувати з Максимом Опанасенком та Анатолієм Остапенком». Дуже цінною була інформація та огляд сайтів, де можна відслідкувати роботу, діяльність, витрати та відпочинок чиновників. Дуже важко було знайти за маленькими деталями місце відпочинку, але це реально. Соціальні мережі родичів – на вагу золота для журналістів-розслідувачів”.

– Вікторія, учасниця тренінгу.

 

Вибори – ще той виклик для журналістів.

А якщо ще й позачергові, то в скорочені терміни  може бути важко розібратись в усіх нюансах розміщення політичної реклами, хитросплетінні агітаційних кампаній, порушеннях виборчого процесу… Та самим не вскочити в халепу, розповсюджуючи неправдиву, неперевірену інформацію.

Щоб журналісти ефективно працювали з окружними виборчими комісіями та долали супротив, якщо такий виникатиме; знали як і де фіксувати порушення на дільницях; розбирались у видах політичної реклами, наші юристи Людмила Панкратова та Оксана Максименюк провели тренінги за темою “Ефективна робота журналістів під час проведення позачергових виборів народних депутатів до Верховної Ради України”

Не оминули питань відповідальності не тільки учасників передвиборчих перегонів, але й інших учасників, у тому числі і журналістів. Тож вчились відповідально ставитись до своєї роботи та вимагати відповідальності від інших.

 

 

“Тренінг від ІРРП на тему “Ефективна робота журналістів під час проведення позачергових виборів народних депутатів до Верховної Ради України» був для мене дуже корисним. Основне завдання журналістів – це інформувати. Однак у передвиборчий період зазвичай збільшується кількість замовних матеріалів, “чорного” піару, маніпулятивних текстів і заголовків. Головне в роботі – це довіра та репутація. Також для журналістів перевірка інформації – це не лише право, а ще й обов’язок. Реальність така, що журналісти можуть ще й стикатися із перешкоджаннями в своїй роботі. Про права і обов’язки журналістів  під час виборчої кампанії доступно для всіх учасників тренінгу пояснили тренерки Людмила Панкратова та Оксана Максименюк.”

– Мая Голуб, учасниця тренінгу, журналістка, регіональна представниця ІМІ у Волинській області.

 

 

 

Проект реалізовує ГО «Інститут розвитку регіональної преси» за підтримки проекту «Медійна програма в Україні», яка фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

 

Маєте запитання, пропозиції, коментарі +38-067-547-22-33