Запитання? +38-067-547-22-33, +38-067-234-42-16

Ефективний краудфандинг: 10 корисних порад від Ольги Логвиновської, модераторки проектів Спільнокошту


Лекція про те, як збирати кошти на власний проект чи власну велику ідею, відбулася 29 вересня в Медіахабі в Києві – під час вечірки «Друзі-гроші-урожай» для друзів Інституту розвитку регіональної преси (ІРРП).

  1. Користуйтеся нагодою потестувати. Краудфандинг – чудова можливість оцінити попит на свій проект, якість роботи команди, отримати конструктивну критику й нові ідеї.
  2. Збираючи гроші, збирайте аудиторію. В результаті ви отримуєте соціальний капітал: спільноту однодумців, які будуть підтримувати вас та ваші проекти.
  3. Тверезо оцінюйте ризики. Ви ризикуєте тільки репутацією. З фінансової точки зору у краудфандингу – мінімум ризиків, максимум результату.
  4. Не завищуйте суму, потрібну для реалізації проекту, бо ризикуєте не отримати нічого.
  5. Пишіть грамотно, пояснюйте просто. Суть проекту має бути сформульована коротко й чітко, подбайте про візуальне оформлення, опишіть свою ідею в 1-2-хвилинному відео, знятому хоча б на мобільний телефон.
  6. Складіть медіа-план кампанії по збору коштів. Тим, хто розраховує на чудо й не планує комунікацію з аудиторією, зазвичай не вдається зібрати кошти на свій проект. Потрібен чіткий план: який контент на яку категорію потенційних доброчинців, коли й по якому каналу буде поширюватися, хто за це відповідальний.
  7. Якщо 30% потрібної суми вам можуть дати родичі і друзі, решту вам вдасться зібрати – формула успіху від американської краудфандингової платформи Kickstarter.
  8. Для Kickstarter потрібна глобальна ідея. Найпопулярніша у світі краудфандингова платформа стала місцем передпродажу  прототипів IT-новинок. Доброчинці платять винахідникам за право отримати новинку дешевше і раніше.
  9. Щоб отримати 100 доброчинців, треба розповісти про ідею десятьом тисячам. Середня сума внеску на Спільнокошті – 200 грн. Щоб зібрати 20 тисяч гривень, треба залучити приблизно 100 людей, а для цього інформаційна кампанія має охопити десять тисяч осіб.
  10. Комбінуйте краудфандинг з іншими джерелами фінансування. Регулярні витрати (оренда офісу, зарплата, комунальні платежі) повинні покриватися з регулярних джерел фінансування.

Маєте запитання, пропозиції, коментарі +38-067-547-22-33